Direktlänk till inlägg 26 maj 2010

Hatar nya apotekssystemet

Av troll1 - 26 maj 2010 15:41

Hejsan på er!

 

Så trött jag blir på detta nya apotekssystem eller vad man nu ska kalla det för. Suckar ihop på det.

 

Jag är diabetiker och har då lite hjälpmedel som jag får gratis, det är insulin, teststickor, lancetter och penkanyler. Var på apoteket igår för att fylla på förrådet. Då säger damen på apoteket att dina teststickor är restade PÅ OVISS TID och har så varit i flera veckor. Okej, finns dom någon annanstans blir då min fråga. Tyvärr, så kan jag inte se det nu sedan apoteken blivit sina egna, blir svaret. Jösses, tänkte jag, ska nu kunderna behöva lida för att det är bestämt att det ska privatiseras och hållas på. Apoteket jag var på tillhör HJÄRTA. Nåväl, det finns fler apotek i stan, så idag cyklade jag iväg ner till centrum till nästa apotek, nope fanns inte där heller. Det apoteket tillhörde en annan "kedja" som jag inte kommer ihåg namnet på. Okej, iväg till nästa apotek, gamla sjukhusapoteket som numera heter Vårdapoteket. Nope, inget där heller. Jag tycker synd om personalen för dom är lika frustrerade som vi kunder är över att inte kunna se om det finns på något annat apotek.

 

Det går väl an för mig som kan ta mig till olika apotek men hur gör de som av olika anledningar INTE kan fara runt som skottspolingar över hela stan? Det finns fler apotek men hon som jag pratade med på Vårdapoteket sa att det var minimal chans till att stickorna skulle finnas någon annanstans så jag gav upp och cyklade hem. Väl hemma skickade jag iväg ett panikmail till min diabetessköterska så vi får se om hon hinner svara mig idag om hur vi ska göra. Stickorna håller på att ta slut.

 

Kanke är det så i nya "vårdSverige" att det inte ska finnas sjuka människor, eller?????

 

T o m Maxi har apotek som man kan hämta ut sin medicin på. Hmmm, mat o medicin, inte illa. Fast jag skulle nog hellre se att jag kunde handla ett gott vin till maten istället för t ex hostmedicin eller nå´t. Okej, ja jag vet, alkohol kan vi svenskar inte handskas med sägs det men kanske vi skulle lära oss om vi hade runt oss. De som dricker för att bli aspackade och sitter på parkbänken, de får tag på sin ranson oavsett om det "bara" finns på systembolaget. Fast det är klart, huvudvärkstabletterna kanske behöver vara mer tillgängliga, t ex sent på kvällen eller natten, än en flaska gott vin till maten   

 

Behöver du tanka och har huvudvärk,  så passa på att fixa huvudvärkstabletter samtidigt. Inte illa, eller?

 

 

 

Trollet

 
 
ylva

ylva

26 maj 2010 16:41

Hej! Håller med dig om att det nya apotekssystemet är helt kasst. Vad det gäller sjuka människor så ska det nog helst inte finnas några sådana, eftersom det idag, iallafall i denna kommunen är näst intill omöjligt att komma fram och få en tid. Det är tryck hit och tryck dit och avsluta med fyrkant och ditten och datten.........Så nej!!!!!! Nu ska vi alla vara friska och krya :))))) Hälsningar Ylva från Fb

http://ylvakortochgott

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av troll1 - 22 oktober 2010 02:09

för EU-mammor. Det stod att läsa idag i vår lokaltidning "Smålandsposten". "Alla mammor i EU ska ha rätt till minst fem månaders ledighet med full lön. Beslutet i EU-parlamentet kommer att möta massivt motstånd när EU-ländernas regeringar n...

Av troll1 - 20 oktober 2010 19:42

En fråga jag undrar över många gånger. Om jag säger att jag är svensk, vill ha svenska traditioner, religionsundervisning i skolan med inriktning på kristendomen men även lära om andra religioner, att invandrare ska lära sig det svenska språket för a...

Av troll1 - 31 augusti 2010 23:20


Hej o hå nu är vardagen här igen.....lång blogg men bör läsas till slutet!!!!   Nu har jag lite att jämföra med - Öland eller Växjö. Öland vinner kan jag tala om. Okej, det finns brottslighet på Öland med men inte i samma omfattning. Kanske fel a...

Av troll1 - 16 augusti 2010 13:45

Hello där allihop!   Hur är det med er efter sommaren och semestern. Själv är det bara bra. Jag är fortfarande kvar på Öland. På söndag åker jag tillbaka till stan *ÖRK*. Just nu är jag ensam på Öland. Fredde började jobba i lördags och jobbar ti...

Av troll1 - 28 juli 2010 11:34

Det undrar jag ibland när det gäller campingliv. För ibland undrar jag om inte en del campinggäster/semesterfirare har lagt hjärnan på hatthyllan innan dom reste hemifrån. Jaha, vad är det nu, undrar kanske en del. Ska försöka o förklara.   På vä...

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards