Direktlänk till inlägg 19 juni 2010

Sommarparadiset

Av troll1 - 19 juni 2010 12:57

Mitt sommarparadis är Öland, i alla lägen. Jag är född och delvis uppvuxen på Öland och har mina rötter djupt rotade i den öländska myllan. Olika omständigheter gjorde att jag var tvungen att flytta från min ö i unga år. Min mamma flyttade till Stockholm och ganska så snart hämtade hon "hem" mig från mina morföräldrar. Så kan livet vara ibland. Varje lov återvände jag dock till min älskade ö. Så småningom vill jag flytta tillbaka permanent till ön men så länge får jag nöja mig med sommarboende på ön. Inte illa det heller att få 2½ månad på ön.

 

I dessa månader bor jag med familjen i husvagn på Eriksöre Camping. Vi har ett stort förtält och en liten egen täppa så det är helt underbart   . I förtältet håller vi på att lägga golv för att det ska bli bättre att ställa möbler och att gå på. Det håller även ute fukt och håller värmen bättre i förtältet.

 

Idag lyser solen över oss alla och vinden har bestämt sig för att terra oss lite. Blåsten är ännu kall så det märks att vattnet inte är riktigt uppvärmt ännu. Men vad gör det, bara jag får vara här   .

 

Nackdelen är att min älskling just nu befinner sig alldeles för långt borta från mig. Han "bor" ett par dagar i Växjö eftersom han fortfarande jobbar. Men på onsdag blir det fest *S* för då kommer han ut till oss igen. Med sig har han två ungdomar, Ronjah´s kusin och en kompis, så under midsommar kommer hushållet att bestå av tre ungdomar och två vuxna eller som ungdomarna säger, gamlingar.   

 

Nähä, nu är det kanske dags att jag tar mig i kragen och släpar mig bort till duschen. Disk har jag med som väntar och efter det ska jag plocka in allt som ska in i skåp o lådor. Lite av golvet är klart och möblerat. Visserligen ska det dit en matta men det går lätt att bara flytta undan grejerna och lägga dit den. Så  att lägga in det som ska in i byrån kan jag göra. Kläderna är inte så tunga.

 

Ha det så gott och hoppas att solen även skiner på er andra

 

Trollet

 
 
Nettiz

Nettiz

19 juni 2010 23:19

haha vad elakt ;) men de skulle faktiskt va kul å se :D

vil me ha jordgubbar men kalvfilen med..

nåå blev de nått diskat ;)
kram

http://conclusion.bloggplatsen.se

 
Nettiz

Nettiz

20 juni 2010 00:01

lite vin istället kanske :D annars låter de helt okey ååå maaaaat :P
kram

http://conclusion.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av troll1 - 22 oktober 2010 02:09

för EU-mammor. Det stod att läsa idag i vår lokaltidning "Smålandsposten". "Alla mammor i EU ska ha rätt till minst fem månaders ledighet med full lön. Beslutet i EU-parlamentet kommer att möta massivt motstånd när EU-ländernas regeringar n...

Av troll1 - 20 oktober 2010 19:42

En fråga jag undrar över många gånger. Om jag säger att jag är svensk, vill ha svenska traditioner, religionsundervisning i skolan med inriktning på kristendomen men även lära om andra religioner, att invandrare ska lära sig det svenska språket för a...

Av troll1 - 31 augusti 2010 23:20


Hej o hå nu är vardagen här igen.....lång blogg men bör läsas till slutet!!!!   Nu har jag lite att jämföra med - Öland eller Växjö. Öland vinner kan jag tala om. Okej, det finns brottslighet på Öland med men inte i samma omfattning. Kanske fel a...

Av troll1 - 16 augusti 2010 13:45

Hello där allihop!   Hur är det med er efter sommaren och semestern. Själv är det bara bra. Jag är fortfarande kvar på Öland. På söndag åker jag tillbaka till stan *ÖRK*. Just nu är jag ensam på Öland. Fredde började jobba i lördags och jobbar ti...

Av troll1 - 28 juli 2010 11:34

Det undrar jag ibland när det gäller campingliv. För ibland undrar jag om inte en del campinggäster/semesterfirare har lagt hjärnan på hatthyllan innan dom reste hemifrån. Jaha, vad är det nu, undrar kanske en del. Ska försöka o förklara.   På vä...

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards