Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Hackers, bad people

Av troll1 - 21 juni 2010 12:05

Hello där!

 

Jag fattar inte vad hackers har för nytta av att hacka sig in på ett Facebookkonto om jag ska vara riktigt ärlig. Okej, vissa skriver sin livs historia i informationen men de flesta är faktiskt så smarta att dom utelämnar en hel del. Min kompis är en av de smarta, ändå har hon fått sitt konto hackat av en idiot som far runt bland alla konton. Hos mig har han varit och "puffat". Tror han att jag är så dum så att jag puffar tillbaka på någon som jag inte har på min vänlista. Och jag är en av dom som inte skaffar en massa vänner hit o dit utan att veta vilka de är på ett eller annat sätt. Det finns många konstiga typer i vår herres hage. Jag hoppas att min kompis kommer tillbaka snart.

 

Vädret på Öland idag är mulet. Dagen började med strålande sol så frukosten intogs ute. Nu har jag flyttat in i förtältet. Det är inte direkt kallt trots att det blåser. Jag hoppas att blåsten ska få bort molnen så att solen kan komma fram igen.  Så länge regnet håller sig borta så är jag nöjd. Åskan körde lite innan men den var långt borta. Tror att det var lite rester från något åskväder som legat lite norröver eller möjligen österut. Nåja, lite molnigt är inte hela världen.

 

Idag ska jag försöka att fixa lite med golvet i förtältet. Vi har en del kvar att göra innan allt är klart. Fredde är hemma och jobbar. Han kommer ut på onsdag eftermiddag/kväll så då blir det inte så mycket gjort. Jag skulle behöva ta mig in till Färjestaden med. Men jag väntar med den biten tills jag vet hur vädret kommer att bli. Känner inte för att cykla ca 1 mil fram o tillbaka i ösregn o åska *S*

 

Jag började bloggen med att skälla/klaga och avslutar den likadant. Det finns mycket som jag hatar/ogillar, bl a då hackers. Något annat som jag definitivt inte gillar det är människor som går in för att medvetet göra andra människor illa eller på annat sätt skapa osämja. Att dessutom hitta på/bre på om sitt barns sjukdom är nästintill kriminellt i mina ögon. Hur i hela fridens namn kan man hitta på eller lägga till grejer i fakta om en sjukdom som berör ens eget kött o blod bara för att göra sig märkvärdig. Jag fattar inte det. Barnen borde vara det man värnar om och talar väl om och inte har dom som en slags ursäkt för att vara märkvärdig och själv få uppmärksamhet. Nä, sådana människor borde inte få ha barn kan jag tycka. Idag när det flesta har dator och besitter kunskaper om att t ex googla om saker o ting så är det ganska så djärvt att bre på en massa. Okej, sjukdomar drabbar alla olika men när det finns bot för en sjukdom även om det tar tid så ska man väl glädjas över att barnet/barnen kommer att bli friska så småningom och ta fram den biten istället. Men det är klart, då faller man ju själv till korta, dvs uppmärksamheten kring ens egen person faller liksom bort. Det är inte lika synd om personen ifråga om sjukdomen till slut går att "få bort".

 

Så till sist, till alla er som liksom smyger som katten kring het gröt o läser i smyg, det vore kul om ni kunde skriva en rad, det är kul att få respons på tankarna kring olika ämnen.

 

Trollet

 
 
zitten

zitten

21 juni 2010 12:52

Brukarinte puffa heller på folk jag inte känner och tur är väl deför jag visste inte att de kan va inkörsporten för en hackers :/ Otrevligt och råka ut för de.
Nu blir jag nyfiken., vem? hehe Sjuk morsa :/
ska ta mig lite frukost å sen ut med Bexx .. kramis
ps.. de sjutton vad tid de tar med golvet då ;) Snabba på nu innan sommaren är slut hehe ;)

http://conclusion.bloggplatsen.se

 
Nett

Nett

21 juni 2010 19:20

Har heller aldrig fattat detta med hackers, inte heller de som slänger ut en massa virus. Hur kul är det ? Jag är sjukskriven i 2 veckor, sedan har jag 2 veckor semester.. jobbar därefter 4 veckor och efter det 2 veckors semester. Så det blir många sköna veckor. Kram

http://www.metrobloggen.se/nett

 
Fenixmona

Fenixmona

22 juni 2010 05:48

Har aldrig heller fattat det där med hackers...Hur kul kan det va´? Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av troll1 - 22 oktober 2010 02:09

för EU-mammor. Det stod att läsa idag i vår lokaltidning "Smålandsposten". "Alla mammor i EU ska ha rätt till minst fem månaders ledighet med full lön. Beslutet i EU-parlamentet kommer att möta massivt motstånd när EU-ländernas regeringar n...

Av troll1 - 20 oktober 2010 19:42

En fråga jag undrar över många gånger. Om jag säger att jag är svensk, vill ha svenska traditioner, religionsundervisning i skolan med inriktning på kristendomen men även lära om andra religioner, att invandrare ska lära sig det svenska språket för a...

Av troll1 - 31 augusti 2010 23:20


Hej o hå nu är vardagen här igen.....lång blogg men bör läsas till slutet!!!!   Nu har jag lite att jämföra med - Öland eller Växjö. Öland vinner kan jag tala om. Okej, det finns brottslighet på Öland med men inte i samma omfattning. Kanske fel a...

Av troll1 - 16 augusti 2010 13:45

Hello där allihop!   Hur är det med er efter sommaren och semestern. Själv är det bara bra. Jag är fortfarande kvar på Öland. På söndag åker jag tillbaka till stan *ÖRK*. Just nu är jag ensam på Öland. Fredde började jobba i lördags och jobbar ti...

Av troll1 - 28 juli 2010 11:34

Det undrar jag ibland när det gäller campingliv. För ibland undrar jag om inte en del campinggäster/semesterfirare har lagt hjärnan på hatthyllan innan dom reste hemifrån. Jaha, vad är det nu, undrar kanske en del. Ska försöka o förklara.   På vä...

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards