Direktlänk till inlägg 22 juni 2010

Dagens onödiga :)

Av troll1 - 22 juni 2010 22:42

Hello där!

 

Det här med bloggande går en del på nerverna, speciellt om man skriver något om någon eller något o denna någon känner igen sig. Det lät kryptiskt eller hur. Meningen också :) men jag vet en som vet vad jag menar.

 

Jag kan vara en bitch ibland när jag skriver. Jag använder min blogg till att ventilera olika tankar. Vem vet, det finns kanske fler som tänker eller känner som jag i vissa saker. Då får jag förhoppningsvis en bekräftelse att mina tankar kanske inte var så fel trots allt. Och vill man inte läsa eller man retar sig så kan man antingen skriva ett svar, helst med en adress så jag kan svara tillbaka, eller så kan man trycka på det röda krysset i det övre högra hörnet eller så bara mingla vidare till en annan blogg som kanske handlar om blöjor, välling, städa, baka, otrogen man osv osv. Så då fick jag det ur mig *S*

 

Imorgon kommer min älskling hit *dansar runt så hela husvagnen gungar*. Med sig har han dessutom två tonåringar till, så sammanlagt kommer det att finnas tre tonårstjejer. Så campingen, bereden er för gänget *ASG*

 

Imorgon innebär även en invasion på campingen med midsommarfirare. I år är det tydligen utsålt. Torsdagen är nog den dagen då de flesta kommer men även idag har det kommit en del. På "vår" gata har det kommit 1 ny vagn, en gata upp har det med kommit en ny vagn. Vi ska tydligen få grannar intill oss. Får bara hoppas att det inte är festprissar som beter sig illa. Fira midsommar är ok men man får inte glömma bort att det finns grannar. Förra året hade vi ett gäng ungdomar som körde på fyllan *suck* Tur i oturen så låg dom inte på vår gata.

 

Midsommar som egentligen ska vara en glädjens helg (enligt min mening då) är tyvärr en helg som är fylld av fylla, våldtäkter, slagsmål och ibland även mord. I Köpingsvik förra året mördades en ung kille. Köpingsvik är ett samhälle som invaderas av ungdomar som tältar, parkerar coh super överallt. Jag ljuger inte för jag har sett det på nära håll, precis utanför min mosters hus. En midsommar gick några ungdomar över stenmuren in i trädgården och "lånade" trädgårdsmöblerna. Okej, dom ställdes tillbaka dagen efter men jag tycker ändå att det är höjden av fräckhet att inte kunna respektera att det faktiskt finns  folk som bor stadigvarande på Öland. Det finns något som heter ölänning!

 

Vi ska iaf ta det lugnt som vanligt. Det blir inte mycker alkohol här inte. Dels har vi tre tonåringar att se till, dels är vi inga festprissar i den bemärkelsen. Men ner till dansen och festligheterna nere vid Strandkrogen, det ska vi iaf :) Baka tårta med jordgubbar ska jag med göra, om jag lyckas med det i vår ugn :) Om det lyckas lovar jag att ta en bild på den så ni får se *S*

 

Nu ska jag mingla mig till servicehuset för att göra ett nattbestyr och sedan är det sängen som gäller. Intresseklubben har antecknat hoppas jag *LOL*

 

Trollets

 
 
zitten

zitten

22 juni 2010 23:32

ja fattar.ja fattar... *räcker upp handen och viftar* hehe Ja har en sånn som läser in tydligen de mesta och tar åt sig.. skriver jag att jag är irreterad så tänker personen: kan de va på mig? Vääääääldigt tröttsamt... sa till x idag att ge fasen i å läs min blogg! Har en annan som ringer hem till mina päron och berättar demesta som skrivs i fb och bloggen..även om vad mina barn skriver på sin fb :( Vad har 2 80-åriga föräldrar för nytta att veta sånt?? Så sjuukt.

två tonåringar... oj oj.. stackars ölänningarna ;) hehe mingla på i toan antar ja ;D natti.. sov gott.. kram

http://conclusion.bloggplatsen.se

 
Fenixmona

Fenixmona

23 juni 2010 05:14

Ja, det är trist att det urartar så på så många platser. Vi får väl i alla fall önska att det blir en lugn o fin midsommar! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

 
biggan

biggan

24 juni 2010 10:06

skönt han kommer hem idag, tror jag det, att du är glad. ha en fin midsommar. kramar biggan

http://torekovstjejen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av troll1 - 22 oktober 2010 02:09

för EU-mammor. Det stod att läsa idag i vår lokaltidning "Smålandsposten". "Alla mammor i EU ska ha rätt till minst fem månaders ledighet med full lön. Beslutet i EU-parlamentet kommer att möta massivt motstånd när EU-ländernas regeringar n...

Av troll1 - 20 oktober 2010 19:42

En fråga jag undrar över många gånger. Om jag säger att jag är svensk, vill ha svenska traditioner, religionsundervisning i skolan med inriktning på kristendomen men även lära om andra religioner, att invandrare ska lära sig det svenska språket för a...

Av troll1 - 31 augusti 2010 23:20


Hej o hå nu är vardagen här igen.....lång blogg men bör läsas till slutet!!!!   Nu har jag lite att jämföra med - Öland eller Växjö. Öland vinner kan jag tala om. Okej, det finns brottslighet på Öland med men inte i samma omfattning. Kanske fel a...

Av troll1 - 16 augusti 2010 13:45

Hello där allihop!   Hur är det med er efter sommaren och semestern. Själv är det bara bra. Jag är fortfarande kvar på Öland. På söndag åker jag tillbaka till stan *ÖRK*. Just nu är jag ensam på Öland. Fredde började jobba i lördags och jobbar ti...

Av troll1 - 28 juli 2010 11:34

Det undrar jag ibland när det gäller campingliv. För ibland undrar jag om inte en del campinggäster/semesterfirare har lagt hjärnan på hatthyllan innan dom reste hemifrån. Jaha, vad är det nu, undrar kanske en del. Ska försöka o förklara.   På vä...

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards