Direktlänk till inlägg 16 juli 2010

Mord, drunkning

Av troll1 - 16 juli 2010 00:43

Varmaste sommaren på länge. Hittintills har det kommit kanske 10 mm sedan den 16 juni. Platsen jag skriver om är Eriksöre Camping på Öland. Vi har sett stora svarta moln dra förbi men inte gett mer regn än det som står ovan. Nu på kvällen byggdes det upp svart/gråa moln över Kalmar, solen gick ner bakom dom och gjorde himlen trolsk. Jag har fotograferat det men inte fört över korten till datorn än men jag lovar, dom kommer inom kort. Inget regn blev det av det och nu är det stjärnklart ute.

 

Mycket har hänt runt om i vårt avlånga land, Littorin har avgått efter en anklagan om att han ska ha köpt sex. Iom avgången vecklas det ut en stor fallskärm, inte bara för honom utan även för medarbetare till honom. Inte klokt att det ska få vara så. Om "vanliga Svensson" säger upp sig från sitt jobb inträder en karens på A-kassan. "Svensson" får allt bra inrätta sig på Arbetsförmedlingen och följa deras konstiga regler för att få pengar överhuvudtaget. Plus att det ska till en jädrans massa papper som kan dra ut på det hela för att man glömt fylla i än det ena eller andra och det kan inte tas per telefon *suck*. När och om man får igenom det hela så tar det dessutom en himla tid innan utbetalningen sker. Ja jisses, att vara "Svensson" är ingen hit, bättre att vara politker eller oärlig (ligger lite nära varandra).

 

SJ har varit ute i blåsväder eller ska vi säga värmeväder? Inte bara en gång utan två gånger, fast andra gången gick det visst fortare att få ut passagerarna.

 

Drunkningsolyckor har inträffat, ganska så många sådana, dessvärre. Det är inte bara barn utan även vuxna som druknar. I Mörbylånga igår drunknade en äldre man. Om han hade blivit sjuk eller vad som hänt är det ingen som vet ännu. När ambulansen skulle till platsen krockade den med en bil men ingen blev skadad då.

 

Här på campingen var brandkåren igår. Först trodde jag att det hänt något med en husvagn, typ gasolen eller något men tur i oturen var det inte så utan det var en husvagn som fick en tallgren på taket. Om det blev några skador vet jag inte men ingen människa kom till skada iaf och det är huvudsaken tycker jag.

 

Algblomningen har kommit igång. Gotland och Blekinge har fått in det på vissa ställen. Det ligger en del utanför södra Öland men peppar peppar, här på västra sidan brukar det inte komma upp. Hoppas att det håller sig borta med tanke på värmen.

 

Det har hänt mycket mer runt om i landet, drunkningar, skottdrama, värmeslag mm mm. Undrar om det hänt något trevligt????? Troligen har det gjort det men tidnigarna skriver inte så mycket om det, iaf inte de större tidningarna, det säljer inte att skriva om det. Vi vill vältra oss i andras olyckor, det säljer. Är det månntro likadant med en blogg?

 

Natti natti

 

Trollet

 
 
biggan

biggan

26 juli 2010 07:22

låter konstigt med asfaltsläggarna. ha det jätte mysigt, hoppas ni kan bada mycket kramar biggan

http://torekovstjejen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av troll1 - 22 oktober 2010 02:09

för EU-mammor. Det stod att läsa idag i vår lokaltidning "Smålandsposten". "Alla mammor i EU ska ha rätt till minst fem månaders ledighet med full lön. Beslutet i EU-parlamentet kommer att möta massivt motstånd när EU-ländernas regeringar n...

Av troll1 - 20 oktober 2010 19:42

En fråga jag undrar över många gånger. Om jag säger att jag är svensk, vill ha svenska traditioner, religionsundervisning i skolan med inriktning på kristendomen men även lära om andra religioner, att invandrare ska lära sig det svenska språket för a...

Av troll1 - 31 augusti 2010 23:20


Hej o hå nu är vardagen här igen.....lång blogg men bör läsas till slutet!!!!   Nu har jag lite att jämföra med - Öland eller Växjö. Öland vinner kan jag tala om. Okej, det finns brottslighet på Öland med men inte i samma omfattning. Kanske fel a...

Av troll1 - 16 augusti 2010 13:45

Hello där allihop!   Hur är det med er efter sommaren och semestern. Själv är det bara bra. Jag är fortfarande kvar på Öland. På söndag åker jag tillbaka till stan *ÖRK*. Just nu är jag ensam på Öland. Fredde började jobba i lördags och jobbar ti...

Av troll1 - 28 juli 2010 11:34

Det undrar jag ibland när det gäller campingliv. För ibland undrar jag om inte en del campinggäster/semesterfirare har lagt hjärnan på hatthyllan innan dom reste hemifrån. Jaha, vad är det nu, undrar kanske en del. Ska försöka o förklara.   På vä...

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards