Direktlänk till inlägg 9 juli 2010

Loverday

Av troll1 - 9 juli 2010 00:49

Japp det är det!   För idag eller rättare sagt senare idag kommer Älsklingen till mig. Gissa om jag längtar!

 

Idag har det åter varit en helt underbar dag på Öland. Det har blåst ytterst lite men det är nästan ett måste att det fläktar lite när det är så här varmt. Jag har tagit det lugnt nästan hela dagen. Jag har en bok jag lyssnar på, en bok av Liza Marklund - en plats i solen. Den börjar bli riktigt spännande nu. Rekommenderar att läsa den om ni inte redan har gjort det.

 

Ronjahs pappa hälsade på oss en stund idag. Vi grillade lite och Ronjah var glad över att få träffa sin pappa.

 

Inget badande för mig idag. Hann inte direkt med det *S*. Så är det när man fastnar i en bok    Men vad gör det, det är sommar och vem vill stressa då   ? Inte jag iaf, vill ni?

 

Nu på kvällskvisten drog det ihop sig lite på himlen och det kom lite regn eller ska jag säga - hög luftfuktighet? Det var stora blöta droppar men inte så många. Dom kom med utspridda mellanrum eller hur jag ska beskriva det. Vem vet, kanske det blir lite pang pang inatt. Hade varit lite mysigt. Jag gillar åskväder, bara det inte kommer för nära för då kan det bli lite otäckt när det är så nära vattnet. Det är mysigt att höra regnet smattra mot husvagnstaket. Ännu mysigare hade det varit om Kärleken hade varit här. Men troligen blir det ingen åska även om det är kvavt ute. Åskan skulle komma i norra Sverige enligt vädret på Tv så det blir nog bara de få regndropparna som kommer hit. Det behövs regn så då är det bäst när det regnar på natten för då kan jorden få lite blöta. Kommer det på dagen dunstar det bara bort.

 

Nu är det nog dags att bädda och gå o lägga sig. Eftersom det kommer att bli soligt och varmt så blir det rätt varmt i husvagnen. Inatt funderar jag på att ha aircoolern på för att det inte ska bli så där jättevarmt. Den kan stå och gå på lite kyla.

 

Ha det så gott och ta vara på värmen ingen vet när det försvinner

 

Trollet

 
 
biggan

biggan

9 juli 2010 18:50

härliga sommardagar nu, passa på njuuuut. rätt som det är regnar det i 4 veckor. kramar biggan

http://torekovstjejen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av troll1 - 22 oktober 2010 02:09

för EU-mammor. Det stod att läsa idag i vår lokaltidning "Smålandsposten". "Alla mammor i EU ska ha rätt till minst fem månaders ledighet med full lön. Beslutet i EU-parlamentet kommer att möta massivt motstånd när EU-ländernas regeringar n...

Av troll1 - 20 oktober 2010 19:42

En fråga jag undrar över många gånger. Om jag säger att jag är svensk, vill ha svenska traditioner, religionsundervisning i skolan med inriktning på kristendomen men även lära om andra religioner, att invandrare ska lära sig det svenska språket för a...

Av troll1 - 31 augusti 2010 23:20


Hej o hå nu är vardagen här igen.....lång blogg men bör läsas till slutet!!!!   Nu har jag lite att jämföra med - Öland eller Växjö. Öland vinner kan jag tala om. Okej, det finns brottslighet på Öland med men inte i samma omfattning. Kanske fel a...

Av troll1 - 16 augusti 2010 13:45

Hello där allihop!   Hur är det med er efter sommaren och semestern. Själv är det bara bra. Jag är fortfarande kvar på Öland. På söndag åker jag tillbaka till stan *ÖRK*. Just nu är jag ensam på Öland. Fredde började jobba i lördags och jobbar ti...

Av troll1 - 28 juli 2010 11:34

Det undrar jag ibland när det gäller campingliv. För ibland undrar jag om inte en del campinggäster/semesterfirare har lagt hjärnan på hatthyllan innan dom reste hemifrån. Jaha, vad är det nu, undrar kanske en del. Ska försöka o förklara.   På vä...

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards