Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

Sommar sommar sommar

Av troll1 - 30 juni 2010 18:55

har vi här på Öland. Helt underbart har det varit sedan midsommar och även innan med. Idag kom det lite regn runt 7 tiden men sedan kom solen igen   

 

Midsommarhelgen var lugn och stilla även om det fanns dom som var lite överförfriskade men det kommer man aldrig ifrån, tyvärr. T o m på Norra delen av Öland var det lugnt. I Köpingsvik som brukar vara fylleorgieplatsen nr 1 var det 50-60% mindre beläggning. Polisen m fl hade gått ut med hårdhandskarna redan i starten. Men om dom tror att dessa ungdomar som upptäckt Öland som sitt fylleparadis kommer att försvinna bara för att man tar i med hårdhandskarna så tror man nog lite fel. Dom flyttar bara till nästa ställe där dom ser att det inte finns lika mycket uppsikt. Här på Eriksöre Camping fanns det fler ungdomar mellan 18-20 än det funnits dom andra åren. Var dom hade campat vet jag inte men tror att en del av dom varit nere vid stranden för på midsommardagen när jag var i affären så kom det upp ett gäng ungdomar från stranden med liggunderlag, täcken o kuddar. Men dom störde inte så mycket. Däremot fanns det en vit Volvo 740 som stod parkerad på P-platsen som det fanns ungdomar i som övernattade. Dom var lite dumma i munnen när dom satt utanför affären på natten men dom fick svar på tal av denna bitchiga tant   

 

För övrigt har lugnet inträtt tillfälligt på campingen. Men snart är det fullt ös igen när semesterfirarna kommer. Som tur var så hade vi bra grannar i vår gata, långliggarna är goda grannar hela tiden   men dom som kommer och stannar en kortare tid vet man aldrig vilka det är.

 

Idag har min älskade dotter klarat uppkörningen på moppen   Nu har hon "bara" teorin kvar men den klarar hon, det känner jag på mig. Hon ska gå några ggr på körskolan sedan när hon känner sig redo beställer dom en skrivtid till henne så hon kan skriva provet. Hon har även möjlighet att jobba hemma via datorn.

 

Nu ska jag starta grillen så ungdomarna får lite mat i sig och även jag kan behöva lite i magen. Får se om vi klarar oss från det utlovade åskvädret eller om det kommer in ikväll.

 

Trollet

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av troll1 - 22 oktober 2010 02:09

för EU-mammor. Det stod att läsa idag i vår lokaltidning "Smålandsposten". "Alla mammor i EU ska ha rätt till minst fem månaders ledighet med full lön. Beslutet i EU-parlamentet kommer att möta massivt motstånd när EU-ländernas regeringar n...

Av troll1 - 20 oktober 2010 19:42

En fråga jag undrar över många gånger. Om jag säger att jag är svensk, vill ha svenska traditioner, religionsundervisning i skolan med inriktning på kristendomen men även lära om andra religioner, att invandrare ska lära sig det svenska språket för a...

Av troll1 - 31 augusti 2010 23:20


Hej o hå nu är vardagen här igen.....lång blogg men bör läsas till slutet!!!!   Nu har jag lite att jämföra med - Öland eller Växjö. Öland vinner kan jag tala om. Okej, det finns brottslighet på Öland med men inte i samma omfattning. Kanske fel a...

Av troll1 - 16 augusti 2010 13:45

Hello där allihop!   Hur är det med er efter sommaren och semestern. Själv är det bara bra. Jag är fortfarande kvar på Öland. På söndag åker jag tillbaka till stan *ÖRK*. Just nu är jag ensam på Öland. Fredde började jobba i lördags och jobbar ti...

Av troll1 - 28 juli 2010 11:34

Det undrar jag ibland när det gäller campingliv. För ibland undrar jag om inte en del campinggäster/semesterfirare har lagt hjärnan på hatthyllan innan dom reste hemifrån. Jaha, vad är det nu, undrar kanske en del. Ska försöka o förklara.   På vä...

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards