Alla inlägg den 24 maj 2010

Av troll1 - 24 maj 2010 14:28

Hejsan där!

 

Ja, nu är jag tillbaka i Växjö igen   . Tröstar mig med att jag får åka tillbaka till Öland nu till helgen   

 

 

Hur hade vi det under Pingsten då? Jo, vi hade det helt underbart. Vi kom till Öland på fredagen. Solen formligen flödade över Eriksöre Camping. Jag, Fredde och Ronjah lastade ur bilen och sedan vinkade jag o Ronjah av Fredde som var tvungen att åka och jobba. En natt jobbade han. Jag och Ronjah startade grillen och njöt av den grillade maten och den härliga solen.


     

Så här härligt sken solen när vi grillade.

 

På lördagsmorgonen vaknade jag av att jag behövde gå på toa. Så det var bara till att klä på sig och traska iväg till servicehuset. Himlen var lite täckt av moln men det syntes att solen ville fram. Lite kallt var det så tidigt på morgonen. Då undrade jag hur det skulle bli under dagen. Det hade lovats regn, vilket jag inte ville ha eftersom jag skulle klippa gräset. Vid lite över 7 kom Fredde tillbaka efter att jobbat. Dags för honom att sova. Även jag passade på att sova en stund till   . När jag sedan vaknade vid 9-tiden så sken solen men det blåste och det gjorde det lite kyligt men vad gjorde det. Solen sken ju iaf. När jag började klippa runt 13-tiden kan jag tala om att då var det INTE kallt längre och blåsten hade avtagit så återigen blev det sommarvärme *meeeeeeeeeeee gillade* Hela lördagen var helt underbar. Efter att klippt gräset grillades det och sedan bara njöt vi av den grillade maten och med lite vin till.

Söndagen började med härligt väder och vi bara njöt MEN fram på eftermiddagen började molnen torna upp sig på himlen. Det blev till att dra fram grillen för att hinna med maten INNAN regnet kom. Under grillningen började det åska, inte där vi var men några kilometer bort. Några knallar kom det och sedan blev det tyst. Molnen fortsatte att bygga upp sig och det blev kolsvart på himlen och så kom då regnet. Pyttelite, gräset blev nätt och jämnt blött. Många åkte hem när de såg alla molnen men det skulle dom inte ha gjort för ganska så snart kom solen tillbaka och hela campingen badade i sol igen. Gissa om det var svårt att åka hem   


  


Så här fin var solnedgången på fredagskvällen

  

Vad döljer sig här under lakanet då?

  

Jo, busiga Dampet

  

Fläcken tar det hela med ro och passar på att putsa sig lite

    

Ja, som ni ser så kämpade solen med molnen, och lite blått kom fram för att sedan ge solen tillstånd att lysa över oss igen på söndagskvällen.

Så hade vi det under Pingsthelgen. Hur var din Pingst då?

Kramen från Trollet

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards