Alla inlägg den 31 maj 2010

Av troll1 - 31 maj 2010 08:44

Hejsan där!

 

Nu är vi tillbaka i Växjö igen   Det enda roliga med det är att vi ska kasta hästskor ikväll. Men till helgen beger vi oss till Öland igen. Det skulle bli varmare väder denna veckan sägs det och det hoppas jag. Då ska jag ligga i stolen och bara gotta mig. Såvida det inte blir till att bygga golv. Blir tokig på detta med golvet. Det blir framflyttat hela tiden. Men nu har jag o Fredde sagt att om inte vår väns bror kan fixa det till denna helg med materialet så köper vi det någon annanstans. Jag vill INTE bygga golv midsommarhelgen!

 

Igår när vi kom hem vid halvelva tiden på kvällen så möttes vi av polisen i trappan. Dom hade varit hemma med grannens pojk, IGEN! Fattar inte att det inte blir någon reda med detta. Vi har problem med ett gäng killar i 12-16 årsåldern. Den ena av dom bor granne med oss. Hans kompisar uppehåller sig i vår trappa, där dom kissar, spottar, kletar snus på väggarna, kletar ner med choklad o annat grejs på elementet, förstör osv osv. Det är HUR ÄCKLIGT som helst. Igår hade dom spottat ner entrémattan, hur nu två killar kan spotta så mycket. ÖRK!.

 

Grannpojken gick ut tillsammans med polisen, bort till sina kompisar som gick ut från trappan när vi kom. Fredde har nämligen varit i ordgemäng med en av dom, liksom jag. Dom hotar och beter sig illa mot min dotter o då blir jag en tigrinna!. Nåja, tillbaka till grannpojken, jag fattar inte att mamman överhuvudtaget låter sin pojk gå ut när polisen precis har varit hemma o lämnat av honom. Sedan fattar jag mig inte på polien heller, som tillåter att en 14 årig snorunge skriker efter dom; åk hem med er jävla snutjävlar   Tänk om jag hade skrikit det efter dom, då hade jag nog snällt fått åka med igen. Men när det gäller en 14 årig snorunge så kan man tydligen bete sig hur som helst eller beror det på att pojken ifråga är av utländsk härkomst? Att jag undrar beror på att min dotter en kväll var ute på vår gård efter kl 22. Det befanns sig två civilpoliser på gården. Dessa två! gick fram till min dotter och bad om hennes IDkort. Det hade hon inte på sig utan förklarade att hon bodde på gården och pekade ut vilken balkong som är vår. Dom ville att hon skulle följa med dom ner till stationen. Anledningen var att - enligt dom - någon hade ringt för att det var ungdomar som förde ett himla liv. Men vänta nu här, ungdomar? min dotter var väl bara en ungdom eller? Hon satt på trädgårdmöblerna och pratade i mobil och väntade på en kompis som skulle sova över hos oss. Då passade det att be om att hon skulle följa med till stationen. Men när en lika gammal kille skriker efter dom, då reagerar dom inte ens. Men det är klart, min dotter är ju svensk. *suck* Incidenten med min dotter slutade med att jag var ute och sa till poliserna att sluta trakassera min dotter och att det är jag som bestämmer var, när, hur o varför hon får vara ute efter kl 22! För dom sa inte till henne en gång utan när hon kom ut igen så var dom på henne igen. T o m min granne under mig var ute o pratade med dom. Så, så går det till på vår gård. *MEGASUCK*

 

Trollet

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards