Direktlänk till inlägg 28 juli 2010

Glömt hjärnan eller

Av troll1 - 28 juli 2010 11:34

Det undrar jag ibland när det gäller campingliv. För ibland undrar jag om inte en del campinggäster/semesterfirare har lagt hjärnan på hatthyllan innan dom reste hemifrån. Jaha, vad är det nu, undrar kanske en del. Ska försöka o förklara.

 

På vägarna ser man bl a husvagnsekipage där man undrar om det inte borde införas någon form av körkort för husvagn. Dom är fellastade, överlastade, en del har bara virat katastrofvajern runt dragkroken mm mm.

 

På campingen så är det mest det här med toaletter och duschar som jag börjar fundera på om svensken är ett skitigt släkte. För mig och många med mig tror jag att det är självklart att t ex sno en runda med toalettborsten om man har bajsat så att det syns ränder i toastolen men det finns också många som bara skiter i det. Papper slängs överallt inne på toalettgolvet. Hmm, gör dom så hemma med, slänger toapapper o handdukar över hela golvet. Tror inte det så varför gör man det när man kommer till en camping. Även om man inte är hemma måste man väl iaf ha så pass mycket hyfs så att man tänker på att det inte bara är en själv utan fler som använder toaletten. Okej det finns städare men dom står ju inte precis utanför dörren och gör iordning efter varje användande utan dom kommer vid speciella tider. Däremellan kan det vara rent av äckligt att gå på toaletten. Likadant kan det vara i duscharna. Igensatt med hår, gräs, sand mm mm. Resonemanget med att det blir så när man inte är hemma köper jag inte utan jag tror att hjärnan är lagd på hyllan!

 

Idag är vädret mulet på Eriksöre Camping. Vi får glädjas åt cirkusen som kommit och slagit ner sina pålar på fotbollsplanen. Vi bor så nära så vi ser djuren och skötarna. Ett trevligt inslag. Det är något som återkommer en gång varje sommar. Är lite mysigt kvällen innan när man ser den stora karavanen komma ner till campingen. Blir  nästan som en tradition  att stå och titta på det :)

 

För övrigt har det inte hänt så mycket. Det är ett rätt stilla liv att leva campingliv. Visst, det bärs vatten, slaskar o toakassetter töms, det springs med disk, vi får ränna över hela fältet för att duscha men ack så skönt det är med detta enkla sommarliv.

 

Trollet

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av troll1 - 22 oktober 2010 02:09

för EU-mammor. Det stod att läsa idag i vår lokaltidning "Smålandsposten". "Alla mammor i EU ska ha rätt till minst fem månaders ledighet med full lön. Beslutet i EU-parlamentet kommer att möta massivt motstånd när EU-ländernas regeringar n...

Av troll1 - 20 oktober 2010 19:42

En fråga jag undrar över många gånger. Om jag säger att jag är svensk, vill ha svenska traditioner, religionsundervisning i skolan med inriktning på kristendomen men även lära om andra religioner, att invandrare ska lära sig det svenska språket för a...

Av troll1 - 31 augusti 2010 23:20


Hej o hå nu är vardagen här igen.....lång blogg men bör läsas till slutet!!!!   Nu har jag lite att jämföra med - Öland eller Växjö. Öland vinner kan jag tala om. Okej, det finns brottslighet på Öland med men inte i samma omfattning. Kanske fel a...

Av troll1 - 16 augusti 2010 13:45

Hello där allihop!   Hur är det med er efter sommaren och semestern. Själv är det bara bra. Jag är fortfarande kvar på Öland. På söndag åker jag tillbaka till stan *ÖRK*. Just nu är jag ensam på Öland. Fredde började jobba i lördags och jobbar ti...

Av troll1 - 20 juli 2010 22:40

Mysko rubrik eller hur? De flesta känner kanske till detta med "falska" asfaltsläggare främst från England och Irland. Dom erbjuder att lägga asfalt eller sten på uppfarter och annat men lämnar inga garantier. Det finns uppgifter på webben från tidni...

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards