Alla inlägg den 27 maj 2010

Av troll1 - 27 maj 2010 21:32

Hello igen!

 

Idag blir det ris och ros i bloggen. Ros till min helt enastående diabetessköterska. Inget är omöjligt och hon ställer upp på det mesta *S*. Jag gick dit idag för att antingen få några stickor till min testmästare eller få låna en ny testmätare till blodsockret tills  "mina" stickor kom tillbaka. Vi testade en alldeles ny apparat som inte ens DS hade använt sig av, så tillsammans läste vi igenom anvisningarna. Efter det ringde hon till apoteket för att kolla så att det fanns stickor hemma till den, för man vet ju aldrig. Kan ni tänka er, "mina" stickor hade kommit hem   .Så det var bara till att cykla bort till apoteket.

 

Igår skrev jag att jag inte kom ihåg namnet på det ena apoteket. Idag vet jag vad det heter; Kronans Droghandel, men snälla nån, droghandel? Handlas det med droger eller. Ja, det görs det ju egentligen men det låter som om det vore en narkotikaaffär typ. Drugstore hade varit bättre att ha isf kan jag tycka. Ja ja, nu är det som det är med namnet men jag skyltar kanppast med den påsen när jag går på stan   

 

Riset går till Netto. Jag tycker att om affärens personal har gjort en felmärkning av en vara eller glömt att ta bort förra veckans erbjudande så ska jag som kund ändå få det till det priset som står vid varan! Men se det gick inte. Dålig stil, står det ett pris så är det, det som gäller anser jag. Hur ska jag kunna veta att det är rätt pris som står i kassaapparaten, kan ju lika gärna vara den som är felprogrammerad. Nåja nu handlade det inte om så många kronor så jag överlever säkert det men måste ju klaga lite *S*

 

Trollet

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards