Direktlänk till inlägg 25 maj 2010

Skateboard

Av troll1 - 25 maj 2010 22:49

Hej där!

 

Läget med er alla. På denna sidan skärmen är det bara bra, trots kylan som belägrar oss just nu. Det är inte klokt, inte ens 10 grader kom termometern upp i idag. Jösses, och vi är i slutet av maj, snart början på juni. Hoppas verkligen att sommaren blir bättre.

 

Skateboard var rubriken och nä, jag åker inte skate men vi har en skatebana bara en liten bit från där vi bor. Den ligger på ett grönområde som heter Spetsamossen. I denna park har det förekommit både våldtäkter och rån. Kommunen tog ett beslut att något måste göras åt detta. Det började med att buskar och en del träd togs bort. Sedan ansökte skateklubben om att få bygga en utomhusramp i parken. Besök gjordes vid andra skateparker och det var nog lite långbänk innan det hela blev av. Men till slut så blev det en skateramp med massor av, för mig, konstiga gupp och annat. Men de som kan detta med att skejta är kanonduktiga.

 

Nu har det seglat upp en massa protester mot detta skatebygge från ett "intilliggande bostadsområde". D v s, bostadsområdet, som är en bostadsrättsförening, är på andra sidan Liedbergsgatan. Och dom som känner till Växjö känner också till hur mycket trafik som passerar denna väg, dag, kväll o natt. Trots all trafik så hör de som bor på andra sidan gatan "klappret" av skejtarna. Det påstås att det åks där om nätterna. Då ställer dom upp bilar med lyktor tända eller så har dom pannlampor på sig när dom åker.

 

Stopp nu ett tag; bilar med lyktor på skulle innebära att dom skulle synas rejält både bort dit jag bor och ut på gatan. På gatan passerar polisen flera ggr, även på natten. Tror nog att dom skulle reagera. Jag brukar gå mot Spetsamossen när jag går sista rundan på kvällen/natten och jag har hittintills INTE sett någon bil med lyktor på. Pannlampa, ja jag vet inte men jag har väldigt svårt att tro att det skulle gå att åka med pannlampa, iaf har jag inte sett något "flygande ljus".

 

Det stod vidare i reportaget att det förekom mycket nedskräpning runt om området, har jag heller inte sett. Jag går där nästan dagligen när jag går med hunden. Nedskräpning sker inne på bostadsrättsföreningens område, inne i trappor (pizzakartonger bl a) Vänta nu, om man åker skate och blir hungrig, fixar en pizza, alla kompisarna är kvar o åker, sätter man sig då i en trappuppgång o käkar den? Det ska även vara så att skejtarna går in i trapphusen för att värma sig. De skejtare jag har sett är ordentligt klädda men klär av sig efter ett tag (inte nakna) för det är varmt att fara runt på betongen. Skejtare ska även använda deras asfalt o gård för att skejta på. Hmmm, ja kanske som en genväg hem men är inte all mark tillåten att beträda, såvida det inte står privat område och det gör det inte, vad jag vet, ska jag väl tillägga.

 

Jag undrar lite hur de som bor i området kan veta att de som sitter i trappan eller skejtar över gården verkligen tillhör gruppen som skejtat i parken? Har dom stått i fönstren och kollat in vilka som är i parken, hur dom är klädda osv. Då skulle jag vilja säga; SKAFFA ETT LIV! Det finns, tyvärr, de som använder sin skate till annat än att åka för att det är roligt, bl a sno väskor från gamla tanter osv. Men rötägg finns det överallt.

 

Personligen tycker jag att det är kul att ungdomarna har fått ett ställe att vara på. Dessutom är det inte bara ungdomar där, det finna barn och vuxna också men det kanske har undgått de boende rakt över gatan.

 

Jag undrar lite över hur man kan höra ljudet från skaten så mycket att det stör när det inte hörs så mycket när man går precis bredvid banan. Det sägs att ljudet från "klapprandet" är ett ljud man aldrig kan vänja sig vid men bullrig trafik varje dag 24/7 går att vänja sig vid. Jag har bott med Liedbergsgatan som granne i 10 år men jag vänjer mig aldrig. Men det är ju jag det

 

Ha en fortsatt trevlig kväll

Trollet

 
 
zitten

zitten

25 maj 2010 23:38

Är de gamla tjuriga tanter å gubbar som bor där? låter som de. Så trist.. är väl bra att ungarna har nått å göra.
kram

http://conclusion.bloggplatsen.se

 
zitten

zitten

26 maj 2010 22:32

Så dåligt att de inte finns tillgängligt sånt som är så viktgt. Nää sjuka får vi inte va :7
Men va futtigt att ni får medecinen gratis men inte vi med astma. Våran sjukdom är ju med viktigt att medecinera:/ Den är svindyr. 600 kr ca för cortisonet bara sen tillkommer akutmedecinen osv :/

svar på din fråga.. jag googlar på listor. :D
kramar

http://conclusion.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av troll1 - 22 oktober 2010 02:09

för EU-mammor. Det stod att läsa idag i vår lokaltidning "Smålandsposten". "Alla mammor i EU ska ha rätt till minst fem månaders ledighet med full lön. Beslutet i EU-parlamentet kommer att möta massivt motstånd när EU-ländernas regeringar n...

Av troll1 - 20 oktober 2010 19:42

En fråga jag undrar över många gånger. Om jag säger att jag är svensk, vill ha svenska traditioner, religionsundervisning i skolan med inriktning på kristendomen men även lära om andra religioner, att invandrare ska lära sig det svenska språket för a...

Av troll1 - 31 augusti 2010 23:20


Hej o hå nu är vardagen här igen.....lång blogg men bör läsas till slutet!!!!   Nu har jag lite att jämföra med - Öland eller Växjö. Öland vinner kan jag tala om. Okej, det finns brottslighet på Öland med men inte i samma omfattning. Kanske fel a...

Av troll1 - 16 augusti 2010 13:45

Hello där allihop!   Hur är det med er efter sommaren och semestern. Själv är det bara bra. Jag är fortfarande kvar på Öland. På söndag åker jag tillbaka till stan *ÖRK*. Just nu är jag ensam på Öland. Fredde började jobba i lördags och jobbar ti...

Av troll1 - 28 juli 2010 11:34

Det undrar jag ibland när det gäller campingliv. För ibland undrar jag om inte en del campinggäster/semesterfirare har lagt hjärnan på hatthyllan innan dom reste hemifrån. Jaha, vad är det nu, undrar kanske en del. Ska försöka o förklara.   På vä...

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards