Direktlänk till inlägg 11 juni 2010

Regn även på Öland

Av troll1 - 11 juni 2010 23:31

Japp, tyvärr är det regn även på min älskade ö men det gör inte så mycket bara jag får vara här :).

 

Det som är synd är att min älskling jobbar hela helgen och kunde därför inte följa med *snyft*. Istället har jag två busiga tonåringar med mig *suck*. Just nu ligger dom o pladdrar så att jag kan knappt tänka. Svårt i vanliga fall, blir inte bättre nu *ASG*.

 

Vi har varit på två studentfestligheter i veckan som gått, tisdag o onsdag. Det var Fredde´s två systrars söner som tog studenten :). I nästa vecka är det Ronjah som går på sommarlov. Hon är spänd och nervös nu *S*. Dels ska hennes pojkvän komma och titta på konserten som hon ska medverka i. Ronjah spelar elbas och är jätteduktig på det men det blir väl extra nervöst när älsklingen sitter i publiken. Dels fyller hon femton år samma dag. Och efter det så flyttar vi ut till Öland vilket vi båda LÄNGTAR efter. Ja, även Fredde längtar men han ska jobba några veckor till innan han flyttar ut. Men han kommer ut så fort han är ledig som tur är.

 

Hoppas att vädret blir okej imorgon eftersom jag vill hinna med att bygga lite golv, fast det är klart, jag kan bygga ändå men det är på något vis roligare med solsken liksom, eller vad tycker ni ?

 

Nähä nu ska jag stoppa något i min hungriga mage och sedan försöka få  tyst på  "mina" två fjortiga döttrar, ja den ena är iaf min egen, den andra har adopterat mig som mamma *S* när vi är på Öland.

 

Tjing

Trollet

 
 
zitten

zitten

12 juni 2010 00:47

säg som de är .. du tyckte en dotter var för lite s du kidnappade en till ;) *jag ser nog för mycket på kriminalfilmer hehe*

De ska bli bättre väder nu .. får väl hoppas redan imorrn. A ahr redan sommarlov.
Ha de så skönt i vagnen å på öland. kram

http://conclusion.bloggplatsen.se

 
Nettiz

Nettiz

19 juni 2010 10:27

Hur går det med golvet :)) Gött att va där ute förstår jag :)

Jag ska ta reda på detta om de går att anmäla.. de är en rätt skitig historia som hände år 2005 på grund av att en arbetsgivvare misstog mig för en annan med samma efternamn.. å lika är vi plus annat runt om. Av de blev jag anklagad för nått jag aldrig skulle göra.. anhöriga backade upp mig i det och den arbetsgivarens chef chef la ner det och gav den arbetsgivaren en tillsägelse. Är detta som kommit upp igen när de som avgör om jag får validera och gå usk-utbildningen ringde min gamla arbetsgivare :( Är inte första gången jag blir antagen för att vara min syster eller vara likadan.. är sååå trött på :(
kramar

http://conclusion.bloggplatsen.se

 
Nettiz

Nettiz

19 juni 2010 13:03

ja de låter riktigt äckligt :/ har med bott i en sånn trappa men flyttade fort :D

Fast jag tolkade inte den bilden så hehe.. är man på toa så sitter man ju bakom dörren haha.. den va ju komisk ;D
kram

http://conclusion.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av troll1 - 22 oktober 2010 02:09

för EU-mammor. Det stod att läsa idag i vår lokaltidning "Smålandsposten". "Alla mammor i EU ska ha rätt till minst fem månaders ledighet med full lön. Beslutet i EU-parlamentet kommer att möta massivt motstånd när EU-ländernas regeringar n...

Av troll1 - 20 oktober 2010 19:42

En fråga jag undrar över många gånger. Om jag säger att jag är svensk, vill ha svenska traditioner, religionsundervisning i skolan med inriktning på kristendomen men även lära om andra religioner, att invandrare ska lära sig det svenska språket för a...

Av troll1 - 31 augusti 2010 23:20


Hej o hå nu är vardagen här igen.....lång blogg men bör läsas till slutet!!!!   Nu har jag lite att jämföra med - Öland eller Växjö. Öland vinner kan jag tala om. Okej, det finns brottslighet på Öland med men inte i samma omfattning. Kanske fel a...

Av troll1 - 16 augusti 2010 13:45

Hello där allihop!   Hur är det med er efter sommaren och semestern. Själv är det bara bra. Jag är fortfarande kvar på Öland. På söndag åker jag tillbaka till stan *ÖRK*. Just nu är jag ensam på Öland. Fredde började jobba i lördags och jobbar ti...

Av troll1 - 28 juli 2010 11:34

Det undrar jag ibland när det gäller campingliv. För ibland undrar jag om inte en del campinggäster/semesterfirare har lagt hjärnan på hatthyllan innan dom reste hemifrån. Jaha, vad är det nu, undrar kanske en del. Ska försöka o förklara.   På vä...

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards