Alla inlägg den 3 juni 2010

Av troll1 - 3 juni 2010 08:56

hoppas jag iaf *S*. Vädret har nu för andra dagen i rad varit helt underbart. Nu längtar jag verkligen till Öland. Bara det fina vädret vill hålla i sig så jag kan njuta hela helgen. Sedan tar det ett tag innan jag kan återvända till min älskade ö.

 

Det är lite här hemma som måste skötas om. Fredde jobbar två helger, vi har skolavslutning och födelsedag den 16 juni. Efter det blir det nog att flytta ut för sommaren med enstaka besök i Växjö.

 

Ska bli så skönt att flytta ut och kunna vara människa. Här går vi alla på helspänn och Ronjah vill flytta från Växjö. Allt pga ett gäng snorungar varav den ene bor granne med oss *suck* Vi vet inte från dag till dag om det kommer att vara lugnt i trappan eller om det står ett gäng snottlingar och beter sig som om dom aldrig fått veta hur man uppför sig mot andra människor. Vi vet heller aldrig från dag till dag om polisen kommer hem med grannpojken. Sist hade han blivit handfängslad och utsläpad mer eller mindre från en granntrappa. Han vägrade gå ut från trappan och så slogs han med polisen. Tur han inte fyllt 15 än. Och soss gör inget. Dom skickar dit en soctant sedan händer inget mer *suck* T o m polisen är trött på det. Hur kul är det för en annan när man ringer till polisen och uppger adressen så säger dom i princip "inte nu igen". Bra rykte för bostadsområdet. Men så är det många som flyttar.

 

Att sitta ute på trädgårdmöblerna är bara inte att tänka på. Det far moppar med två o två på och kan dom sno något så gör dom det. Vill jag sitta ute får det bli på balkongen men ibland skulle jag känna för att sitta i "trädgården" med en mugg kaffe, datorn o hunden. Men men, snart så kan jag göra det.

 

Tänk vilken skillnad det är här jämfört med campingen. Där kan jag sitta ute med datorn och lämna den ute på bordet om jag skulle behöva gå till servicehuset eller gå o köpa en glass. Inte en enda en skulle få för sig att så mycket som tänka tanken att sno datorn. Mobilen vet jag inte hur många ggr jag glömt på bordet ute. Jag har t o m åkt till Färjestaden och glömt mobilen på bordet och den låg kvar när jag kom hem. Här skulle det räcka med att jag gick upp på toa eller för att sätta på mer kaffe så skulle allt vara borta. TRÅKIGT!

 

För övrigt mår vi bra här. Ronjah är nervös inför skolavslutningen. Som vanligt ska hon spela elbas och dom håller på att öva för fullt. Idag skickade hennes lärare ett sms till alla i musikinriktningen att dom fick inte försova sig *S*. Dom har en kanongullig kille i musik som verkligen månar om sina elever och peppar dom till tusen. Han är värd ett dussin rosor.

 

Nu ska jag gå o sätta på lite kaffe och fixa mig lite frukost. Magen talar om att den vill ha det *S*

 

Ha det gott i solen

Trollet

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards