Alla inlägg den 8 juli 2010

Av troll1 - 8 juli 2010 00:22

Hello där!

 

Vill ni veta hur vi har det på Öland. Sammanfattningsord: BRA!!!!

 

Japp, så är det. Sommar, sol, bad och ljumma kvällar, vad kan man mer begära? Sedan den 16 juni har det varit en dag (i förrgår) som varit riktigt "dålig" eller hur man nu ska uttrycka det. Vädret var mulet och på morgonen var det regn. Ja, regn o regn, vet inte riktigt vad jag ska kalla det. Kärleken sa att det var hög luftfuktighet *S* för det blev knappt blött på marken. På kvällen blåste det upp, solen kom fram, vinden tilltog på kvällen och på morgonen hittade jag vårt stora parasoll omkullblåst. Pelargonen på bordet plus en värmeljushållare hade med blåst omkull. Det fina vädret hade iaf återvänt med värme plus blåst men inte lika hård som kvällen innan. Trots det var det varmt så jag satte mig i förtältet där det blåste eftersom jag hade öppnat alla fönstren så det blev vinddrag. Det gäller att vara påhittig *S*.

 

På fredag kommer Kärleken ut igen efter att varit hemma o jobbat ett par dagar. Efter denna ledigheten har han 1 natt(!) att göra, sedan har han semester. Ska bli skönt att få ha honom här på heltid.

 

Golvet är nästan klart. Skönt att ha lite fast mark under fötterna och så stannar värmen kvar i förtältet på ett helt annat sätt nu. Sitter just nu och bloggar i förtältet utan att frysa. Nästan synd att gå in o lägga sig men vet samtidigt att det blir inte så mycket sömn annars eftersom det blir varmt inne i husvagnen när solen står på. Runt åttatiden brukar jag vakna fast igår sov jag till kl 10 pga av att jag hade en dampig katt som hela tiden väckte mig genom att fara som en kanonkula över mitt ansikte. *suckar ihop* ibland kan jag få spel på Dampet.

 

Så jag får nog avsluta min rapportering *S* för denna gången eller ska jag ändra det till nattsvammel *S*. Nåja, hur som helst, natti natti/godmorgon/godmiddag eller godkväll, allt beror på när ni läser det

 

Trollet

Presentation


Här har ni mig

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards